niedziela, 4 marca 2012

Ryż kokosowy z białą czekoladą

Słodki deser pachnący kokosem i białą czekoladą. Wpadłam na taki pomysł, żeby połączyć białą czekoladę, kokos i podać w miseczkach z połówek skorupy kokosa i muszę powiedzieć, że wyszło całkiem smacznie i klimatycznie, poczułam się trochę jakbym była na jakiejś bezludnej wyspie i leżała na plaży jedząc właśnie taki przysmak. Jest to jeden z moich autorskich i spontanicznych przepisów, z którego jestem zadowolona i mogę wam go polecić do wypróbowania, bo warto;)



SKŁADNIKI(2-3 porcje):
  • 100 g ryżu
  • 300-400 ml mleka 
  • świeżo starte wiórki i woda kokosowa z jednego kokosa
  • tabliczka białej czekolady ( 100 g )
Mleko łączymy z wodą kokosową i wlewamy do małego garnka, wsypujemy ryż. Doprowadzamy do wżenia na małym ogniu i gotujemy około 15 minut, aż ryż będzie miękki. Około pięć minut przed końcem gotowania dodajemy wiórki kokosowe, zostawiając odrobinę do dekoracji. Gdy całość będzie dość gęsta, dodajemy połamaną czekoladę i mieszamy, aż do rozpuszczenia. Nakładamy do skorupek kokosa lub do miseczek. Posypujemy resztą wiórek i podajemy jeszcze ciepłe.

Smacznego:)






11 komentarzy:

  1. jest biała czekolada, wiec mogę powiedzieć w ciemno, ze kocham! :D ale spróbuję. na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm, to wygląda cudownie. Zjadłabym teraz takiego pysznego ryżu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie podany - wygląda jak czekoladowy deser a nie ryż :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli na czekoladowo to ja w to wchodzę i zapraszam też do czekoladowego projektu, szczegóły u mnie na Blogu Czekolady :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy pomysł podania. Apetyczny deser. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pisze się na taki deser! super podane :D

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda wspaniale podany w kokosie

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie dość, że forma podania rewelacyjna to jeszcze ryż apetyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. o mamo! patrze na te zdjecia i mi slinka cieknie... alez mam ochote na taki deserek!!:)

    OdpowiedzUsuń