czwartek, 10 października 2013

Chleb na sodzie

Mam ostatnio ogromną wenę do gotowania i pieczenia, po prostu mam chęc robić wszystko co jest związane z kuchnią i o każdej porze. Jest tylko jedna rzecz, która mi w tym przeszkadza: brak czasu.
Z moich wielkich planów w kuchni w czasie studiów nie wiele zostało, bo jestem skazana raczej na coś szybkiego i prostego. Ale czy proste znaczy niesmaczne? Otóz nie, bo nawet w krótkim czasie się da wyczarować coś pysznego. Przykładem jest ten oto prosty wypiek, z którym każdy sobie powienien poradzić, bez wyjątku :)
Chyba najszybszy chleb jaki w życiu robiłam. Według mnie smakuję trochę jak takie słone ciastko i ma całkowicie inną konsystencję niż chleby klasyczne na drożdżach lub zakwasie. Ogólnie jest dość ciekawy i kto jeszcze nie próbował to zachęcam :)



SKŁADNIKI:

  • 400 g mąki pszennej ( orkiszowej lub pszennej pełnoziarnistej)
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka soli
  • 350 ml maślanki
Piekarnik nastawiamy na 200 stopni. W dużej misce mieszmy sypkie składniki, następnie wlewamy maślankę i szybko zagniatamy ciasto dłońmi. Ciasto powinno być miękkie i elastyczne, ale nie klejące się.
Przekladamy ciasto na oprószony mąką blat i formujemy z niego kulę. Układamy ją na oprószonej maką blaszce, robimy głębokie nacięcie na krzyż i wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy około 40 minut. Upieczony chleb powinien oddawać głuchy odgłos przy stuknięciu w spód.

Smacznego:)



Źródło:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz