poniedziałek, 14 października 2013

Zupa z pieczonych pomidorów z mascarpone i oliwą bazyliową

Już od dawna miałam ochotę na zupę krem z pomidorów, tylko mialam jeden problem: musiałabym zjeść tą zupę sama, bo mój luby nie lubi zupy pomidorowej. Tłumaczylam mu, że zupa krem z pomidorów różni się od takiej zwykłej pomidorowej, ale za każdym  razem kręcił nosem. 
Trudno, w takim razie poczekałam, aż będę mogła ją zrobić tylko dla siebie. Na weekendzie zostałam sama w mieszkaniu, więc mogłam ugotować coś co nie ma mięsa nie przejmując się, że moja druga połówka będzie chodziła głodna. Wiadomo, że dla mnie samej ta zupa starczyła na całe 3 dni i trochę monotonny obiad mialam przez weekend, ale za to jaki pyszny;) 
Zupa jest lekka, kremowa, uwielbiam ją :)




SKŁADNIKI(3-4 porcje):
  • 1 kg podłużnych pomidorów, przekrojonych na połówki (użyłam zwykłych pomidorów, ale myślę, że nie ujeło to jej smaku )
  • 1 duża cebula, przekrojona na ćwiartki
  • 2 duże czerwone papryki bez gniazd nasiennych, przekrojone na ćwiartki
  • 4 ząbki czosnku
  • sól i pieprz
  • oliwa z oliwek
  • 1 niepełna łyżeczka ciemnego cukru trzcinowego (spokojnie można zastąpić zwykłym)
  • 1 łyżka mascarpone
  • garść świeżej bazylii
  • opcjonalnie: śmietanka 30% do podania.
Piekarnik nagrzewamy do 190 stopni. Na blasze rozkładamy pomidory, paprykę, cebulę i czosnek. Doprawiamy warzywa solą i pieprzem, polewamy oliwą i posypujemy cukrem. Wkładamy do piekarnika i pieczemy około 45 minut.
Wyjmujemy blachę z piekarnika i odstawiamy do ostygnięcia. Obieramy cebulę i czosnek z łupin. Wkładamy warzywa do blendera i miksujemy porcjami na gładko. Otrzymaną zupę przelewamy do rondelka, podgrzewamy na malym ogniu, dodajemy łyżkę oliwy mascarpone. Podgrzewamy 1-2 minuty mieszając, aż mascarpone się rozpuści w zupie. 
Do blendera wkładamy bazylię i łyżkę oliwy z oliwek. Miksujemy, aż bazylia się rozdrobni. 
Zupę podajemy w glębokich talerzach z kleksem oliwy bazyliowej i opcjonalnie lekko polaną śmietanką 30%.



Źródło:

1 komentarz: