poniedziałek, 26 grudnia 2011

Puszysty sernik na piernikowym spodzie

Kolejny świąteczny wypiek. Z góry przepraszam za jakość zdjęcia, były robione na szybko. Miałam już nie wstawiać w ogóle, ale był bardzo smaczny i szkoda by było nie wstawić ;) Przepis od Liski.


SKŁADNIKI:

      spód:
  • 250 g kruchych ciasteczek( u mnie herbatniki)
  • 100 g masła
  • 2 czubate łyżeczki przyprawy do piernika
      masa:
  • 500 g białego twarogu zmielonego
  • 160 g cukru pudru
  • 4 jajka
  • 1 łyżka startej skórki pomarańczowej
  • 1/2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 1 czubata łyżka budyniu waniliowego
  • 1 cukier waniliowy 
      polewa:
  • 150 ml jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka startej skórki pomarańczowej
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 łyżka soku pomarańczowego
Ciasteczka kruszymy w malakserze, dodajemy masło i zagniatamy ciasto o konsystencji lekko klejącej się bułki tartej. Tortownicę o średnicy 18-20 cm (u mnie 21) smarujemy masłem.
W spód i boki wlepiamy pokruszone ciasteczka, tak żeby boki były wysokie.  Wstawiamy do lodówki na 30 min, a w tym czasie przygotowujemy masę.
Ser ucieramy z cukrem na gładką masę. Dodajemy po jednym jajku, skórkę pomarańczową, wanilię, przyprawę do piernika i budyń. 
Wlewamy masę do tortownicy i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Pieczemy 45-50 minut. Studzimy w uchylonym piekarniku.
Wszystkie składniki polewy łączymy i polewamy sernik, dopiekamy jeszcze 12-15 minut w tej samej temperaturze. Studzimy i wkładamy do lodówki na kilka godzin.
U mnie boki były trochę wyższe niż masa, więc skruszyłam wystające ciasteczka na wierzch ;)

Smacznego;)




24 komentarze:

  1. Pierniki, sernik, już uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam serniki :) A święta bez sernika to tak jak bez karpia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm prawdziwy świąteczny sernik-pychota:) Wesołych świąt!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny sernik, musiał smakować cudnie!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. po prostu idealnie świąteczny!

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie też świąteczne wypieki fotografowane były na szybko :)
    musiał być boski

    OdpowiedzUsuń
  7. ten serniczek na pewno smakowal pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. super wygląda, taki delikatny...

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Po świętach mało już mogę patrzeć na ciasta :), ale Twój sernik wygląda przepięknie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zjadłabym taki sernik. Wygląda na bardzo puszysty i delikatny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystkiego smacznego w nadchodzącym 2012!

    Życzenia

    OdpowiedzUsuń
  12. Najlepsze życzenia! Spełnienia marzeń!

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo podobny zrobiłam na święta. był super!

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba bym się pogniewała gdybyś nie wstawiła! Tak lubię oglądać takie pyszności. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Sue: hehe;) To dobrze, że wstawiłam:D
    Dziękuje wszystkim za tak miłe komentarze ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniale wygląda ;) musiał być pyszny!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Sernik i piernik, smacznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Sernik wygląda apetycznie. Uwielbiam serniki szkoda tylko że są bardzo kaloryczne...ps.dodając komentarz sprawdziłam z kim mam do czynienia, zdjęcie mnie powaliło, ten skręt loków są boskie, choć sama też posiadam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam kaloryczne;) raz na jakiś czas można sobie pozwolić.
      ps: A dziękuję;)

      Usuń
  19. a ten budyń, to ma być już zrobiony czy jeszcze jakoś proszek?

    OdpowiedzUsuń