sobota, 8 czerwca 2013

Pomysły na Tartine Bread: kukurydziany

Od kilku miesięcy nie piekę innego chleba niż "tartine bread", a ostatnio zaczęłam trochę z nim kombinować, żeby nie było nudno. Od dzisiaj co jakiś czas na moim blogu będą się pojawiały różne pomysły na to jak urozmaicić dobrze znany już wam Tartine Bread. Będą to kombinację mąk , czy też dodatek różnych składników do klasycznego tartine. 
Zaczynam od kukurydzianego, który okazał się strzałem w dziesiątkę. Co prawda mąka kukurydziana nie zawiera glutenu i ciasto przy wyrabianiu ma inną konsystencję niż klasyczny, ale sposób tartine sprawdził się tu znakomicie.
Mam nadzieję, że spodoba się wam moja seria "tartine bread" :)



SKŁADNIKI:
  • 1 łyżka zakwasu żytniego
  • 50 g mąki pszennej razowej
  • 50 g mąki pszennej chlebowej
  • 100 g wody
Postępujemy tak jak tutaj.
  • 100 g levain 
  • 350 g wody letniej + 25 g
  • 200 g mąki kukurydzianej
  • 300 g mąki pszennej chlebowej
  • 10 g soli
  • mąka ryżowa do wysypania koszyczka
Również postępujemy tak jak tutaj, ale chleb jest jeden, nie dwa.

Smacznego:)




1 komentarz:

  1. Podoba mi się i to bardzo:-). Też zaczęłam dodawać różne mąki ale kukurydzianej jeszcze nie. Bardzo mnie zachęciłaś bo kolorek chlebka jest piękny:-)

    OdpowiedzUsuń