czwartek, 18 lipca 2013

Muffinki marchewkowo-serowe

Znowu zatęskniłam za marchewką dodaną do ciasta i nie zwlekałam długo z upieczeniem tych babeczek.
Bardzo aromatyczne z przyprawami korzennymi i kwaśnym akcentem w postaci kremu.
Przepis od mojej ulubionej Sophie (chyba już wspominałam o tym ).


SKŁADNIKI(12 muffin):
  • 2 jajka
  • 200 g drobnego cukru
  • 185 ml oleju słonecznikowego
  • 160 g mąki ze środkiem spulchniającym ( zastąpiłam 155 g mąki +1 łyżeczka proszku do pieczenia)
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki mieszanki przypraw korzennych
  • 50 g orzechów włoskich (pominęłam)
  • 235 g startej marchewki
  • 80 ml ciepłej wody
  • mielony cynamon do oprószenia
krem serowy:
  • 250 g gładkiego twarogu śmietankowego
  • 60 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • otarta skórka i sok z 1 cytryny
Piekarnik nastawiamy na 190 stopni. Za pomocą miksera ucieramy jajka z cukrem i olejem słonecznikowym do połączenia składników. Do dużej miski przesiewamy mąkę ze środkiem spulchniającym, sodę oczyszczoną i przyprawy. Grubo siekamy orzechy włoskie i dodajemy do sypkich składników razem ze startą marchewką.  Sypkie składniki wsypujemy do utartej masy jajecznej i powoli mieszamy z ciepłą wodą. 
Powstałe ciasto przekładamy do natłuszczonej formy na muffinki i wkładamy do piekarnika. Pieczemy około 25 minut. 
W malej misce ucieramy twarożek śmietankowy z cukrem pudrem, ekstraktem waniliowym, następnie dodajemy skórkę i sok z cytryny. Mieszamy, aż krem będzie gładki.
Gdy muffinki ostygną, smarujemy je przygotowanym kremem i lekko oprószamy cynamonem.

Smacznego:)



Źródło:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz