czwartek, 25 lipca 2013

Kurczak w bekonie i w pomidorach

Już od 30 lipca nie będę mogła za często pojawiać się na blogu ponieważ wyjeżdżam do Niemiec, ale póki co mam dla was jeszcze kilka fajnych przepisów. Oto jeden z nich, przepyszny kurczak zawinięty bekonem, lub szynką parmeńską w sosie ze świeżych pomidorów. Robiłam taką i taką wersję, ale wstawiam tą z bekonem  ponieważ akurat był pod ręką. Pomysł na kurczaka zaczerpnęłam z Kwestii Smaku.



SKŁADNIKI:
  • 2 pojedyncze piersi z kurczaka
  • sól morska  i pieprz
  • 6 plasterków bekonu wędzonego (lub szynki parmeńskiej)
  • 4 średniej wielkości pomidory
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 2 łyżki masła
  • dodatki:  jogurt naturalny grecki lub biały ryż tak jak ja podałam 
Każdą z piersi kurczaka dzielimy na 3 równe części i doprawiamy z obu stron pieprzem i solą, a następnie zawijamy każdy z nich w plasterek bekonu. 
Pomidory wkładamy krótko do wrzątku i obieramy ze skórki , a następnie kroimy w kostkę. Odkładamy je na sito, żeby pozbyć się nadmiaru soku. Posypujemy pomidory solą, suszonym oregano i cukrem.
Na patelni rozgrzewamy jedną łyżkę oliwy i jedną łyżkę masła. Na rozgrzany tłuszcz wrzucamy kurczaka i smażymy około 4 minuty z każdej strony, aż się zrumieni. Odkładamy kurczaka na talerzyk.
Patelnię nastawiamy na najwyższy ogień, dodajemy resztę masła i  pomidory. Smażymy na dużym ogniu bez mieszania przez 2-3 minuty.  Wkładamy do sosu kawałki podsmażonego kurczaka i gotujemy razem przez kilkanaście sekund. Podajemy z jogurtem greckim, ryżem. Ja podałam tylko z ryżem. 

Smacznego:)



2 komentarze:

  1. akurat bekonu nie lubię, ale mój M. byłby zaaachwycony!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zamień na szynkę parmeńską, ja osobiście też z nią wolę ;)

      Usuń