wtorek, 11 grudnia 2012

Tarta na cieście francuskim z warzywami

Ciasto francuskie schowało mi się gdzieś w zamrażarce od dłuższego czasu i za nic nie chciało dać się wykorzystać. A tak szczerze to nie wiedziałam kiedy znowu zrobię domowe ciasto francuskie dlatego czekałam, aż znajdę coś wyjątkowego. Na początku miały to być raczej wypieki na słodko, ale widząc tę tartę na Kwestii Smaku, nie zastanawiałam się długo i upiekłam.
Nie żałuję, bo wyszła jak dla mnie pyszna. Mojemu Michałowi oczywiście brakowało w niej mięsa, ale i tak mu chyba smakowała, bo jakimś dziwnym trafem szybko znikła;)



SKŁADNIKI:
  • 250 g ciasta francuskiego (np. z tego przepisu)
  • 1 cebula
  • 1/2 pora
  • 1 papryka
  • 1 czerwona papryczka chili
  • 3 łyżki oliwy extra vergine
  • 2 jajka + 1-2 żółtka
  • 100 g kwaśnej śmietany 12%
  • 2 łyżeczki mąki
  • 100 g sera feta
  • 30-50 g tartego sera cheddar
  • 2 łyżki szczypiorku
  • sól, pieprz,
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 1 łyżeczka suszonego estragonu
  • szczypta płatków chili
Warzywa kroimy: cebule w kostkę, pora w półplasterki, paprykę w kostkę, papryczkę chili w plasterki cieniutkie.
Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni. Ciasto rozwałkowujemy do wielkości formy na tarte o średnicy 24 cm. Wykładamy ciastem formę: boki i spód, obciążamy mniejszą formą. Wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy 20 minut. Po tym czasie ściągamy obciążenie i dopiekamy jeszcze 5-7 minut.
Formę z ciastem wyciągamy i temperaturę zmniejszamy do 180 stopni.
Na patelni rozgrzewamy 2 łyżki oliwy, dodajemy cebulę i smażymy około 3 minut, dorzucamy pora i papryczkę chili gdy cebula się zeszkli i smażymy jeszcze około minuty. Wyciągamy papryczkę chili i odkładamy na talerzyk.
Do cebuli i pora dorzucamy paprykę, szczyptę soli i pieprzu, oregano, estragon i płatki chili. Wlewamy jeszcze 1 łyżkę oliwy i smażymy około 5 minut mieszając co jakiś czas.
W misce roztrzepujemy jajka z żółtkami, szczyptą soli i pieprzu. Dodajemy do mieszanki jajecznej śmietanę wymieszaną z mąką i ser feta pokrojony w kostkę.
Na podpieczony spód wykładamy warzywa z patelni, zalewamy masą jajeczną i mieszamy delikatnie z warzywami. Posypujemy tartym serem, układamy na wierzchu plasterki chili i posypujemy szczypiorkiem.
Wstawiamy do piekarnika i pieczemy około 20 minut, aż masa zastygnie. Po upieczeniu zostawiamy na 10 minut, żeby trochę przestygła i możemy podawać.

Smacznego;)







2 komentarze:

  1. Każde zestawienie z francuskim ciastem mnie powala. Twoja tarta jest kolorowa i świetnie wygląda, aż żal jeść. Choć gdyby była w zasięgu mojej ręki nie zawahałabym się skraść kawałek, oj nie!

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam ciasto francuskie. jeszcze wygląda jak pyszna pizza - zamawiam! :)

    OdpowiedzUsuń