środa, 28 listopada 2012

Czekoladowe ciasto z karmelem

Jest to ciasto dla prawdziwych wielbicieli czekolady, mieści się w nim aż pół kilograma gorzkiej czekolady :)
Dominuje w nim jej smak, nie jest zbyt słodkie, ale z karmelową polewą smakuje wybornie. Konsystencją przypomina bardzo brownies.
Ciasto fajnie będzie się komponowało również z dodatkiem lodów waniliowych i taka też jest propozycja w listopadowej "kuchni" z której przepis pochodzi.
Nic więcej nie umiem dodać, mogę was jedynie zachęcić do wypróbowania tego ciasta, bo warto;)





SKŁADNIKI:
  • 500 g gorzkiej czekolady
  • 250 g masła
  • 10 jajek
  • 30 g mąki pszennej
  • 50 g cukru ( u mnie trzcinowy)
  • sól do smaku
  • cukier puder do posypania
sos karmelowy:
  • 360 g śmietanki kremówki
  • 150 g cukru ( również dałam trzcinowy)
  • 1 łyżka miodu
  • 75 g glukozy ( w aptece znajdziecie)
Tortownicę( u mnie o średnicy 20 cm, w oryginale 26) smarujemy masłem i wysypujemy mąką.
Piekarnik nastawiamy na 170 stopni.
Czekoladę rozpuszczamy z masłem w kąpieli wodnej, następnie ubijamy z żółtkami i mieszamy z mąką.
Białka ubijamy z cukrem i szczyptą soli na sztywno. Mieszamy ją bardzo delikatnie z masą czekoladową. Wlewamy ciasto do przygotowanej tortownicy i wkładamy do nagrzanego piekarnika. pieczemy około 45 minut ( z racji tego ze miałam tortownicę o dużo mniejszej średnicy piekłam 5 minut dłużej). Studzimy i posypujemy cukrem pudrem.
Następnie robimy sos: cukier gotujemy na patelni, aż powstanie ciemny karmel. bardzo powoli wlewamy śmietankę, dodajemy miód i glukozę, zagotowujemy. Studzimy sos i polewamy nim całe ciasto ( lub każdą porcję osobno). Sos można przygotować wcześniej i wstawić do lodówki- wytrzyma nawet 2 tygodnie.

Smacznego:)







17 komentarzy:

  1. Słodkie szaleństwo w biały dzień ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne ujęcie z sypanym cukrem :) a ciacho palce lizać !

    OdpowiedzUsuń
  3. czekoladowe niebo dla podniebienia!

    OdpowiedzUsuń
  4. o rany, to pierwsze zdjęcie powala, istne czekoladowe szaleństwo :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Nominowałam Twojego bloga do zabawy Liebster Blog. Szczegóły tutaj:
    http://umyjszpinak.blogspot.com/2012/11/liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za nominację;) Niestety nie pociągnę łańcuszka dalej. Nie czuję się w takich zabawach dobrze, ale bardzo mi miło;)

      Usuń
  6. Wow! To jest coś z cyklu "death by chocolate" :D Nie przeżyłabym pewnie całego kawałka, ale bardzo chciałabym spróbować odrobinkę :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Mocno czekoladowe- tak właśnie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O matko, aż czuje jak mi się tłuszczyk na boczkach odkłada :]
    Zjadłoby się takie cudo, zjadło ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. jeden wielki O B Ł Ę D.

    OdpowiedzUsuń
  10. o mamo, o mamo, o mamusiuuuuu!!
    Przecież to jest genialne, taki kawał dobrej czekolady;D a jak musi fajnie mulić ;D

    Zdjęcie z sosem karmelowym-cudne ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda bosko i tyle w nim czekolady, aż mi ślinka leci jak patrzę na te piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda obłędnie. Tyle czekolady w jednym cieście, plus sos karmelowy - totalna rozpusta. Dobrze, że do lata daleko ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. to się nazywa prawdziwe czekoladowe ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ta ilość czekolady zapiera dech w piersiach. Tym przepisem pobiłaś nawet Nigellę :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Dawno mnie u Ciebie nie było, a tu tyle pyszności. Ciasto wygląda OBŁĘDNIE !!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Genialne czekoladowe ciasto!
    A do tego złocisty karmel :) Tak właśnie powinien wyglądać porządny deser.

    OdpowiedzUsuń