piątek, 29 listopada 2013

Ciasteczka owsiane z czekoladą

Już dawno nic nie pisałam, a tym bardziej nie oddałam żadnego przepisu. Powodem jest oczywiście mój wieczny brak czasu. Mam nadzieję, że się zrekompensuję przepisami jakie zamierzam wstawić w najbliższym czasie :)
Te proste ciasteczka znalazłam w pierwszym numerze KUKBUKa z tamtego roku, ale doczekały się upieczenia dopiero w tym roku :)
A było to tak, że któregoś wieczoru najzwyczajniej w świecie zachciało mi się czegoś słodkiego. Oczywiście nie zaspokoilam tej potrzeby jakimś batonikiem z supermarketu, bo to nie w moim stylu. Jak już chce mi się czegoś dobrego, słodkiego to nie może to być byle jaki słodycz, najlepiej upieczone w domu ciasto lub ciasteczka, ewnetualnie ulepione ręcznie pralinki.
Przejrzałam wszelkie czasopisma i książki, przeszukałam kuchenne szafki i tak nasunęły mi się te ciasteczka ze starego już numeru KUKBUKa.



SKŁADNIKI:
  • 100 g miękkiego masła
  • 2 jajka
  • 100 g cukru
  • 250 g mąki pszennej 
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 50 g płatków owsianych
  • 100 g mlecznej czekolady, grubo pokrojonej
Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. 
Masło ubijamy z jajkami i cukrem. Następnie dodajemy mąke, proszek do pieczenia, płatki owsiane i czekoladę. Całość dokładnie mieszamy, po czym formujemy z ciasta kulki lekko je spłaszczając dłonią. 
Uformowane ciasteczka układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w 4-centymetrowych odstępach. Wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy 15 minut. Studzimy na kratce.

Smacznego:)




9 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia ! Aż mam ochotę wyciągną po jedno łapkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. :D wyglądają smakowicie, zdają się być kruche jak pieguski.
    ale czy nie za mało w nich płatków owsianych jak na ciasteczka owsiane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytania do autora przepisu :) Rzeczywiście trochę mało, ale zostały nazwane owsianymi :)

      Usuń
    2. Wiem, czepiam się. Ale swoją drogą ciekawe, czy są jakieś dyrektywy co do ciasteczek owsianych, na przykład, że dopiero jeśli płatki owsiane stanowią ponad 50% suchej masy można je nazwać owsianymi. no be te są dla mnie ciastkami z płatkami owsianymi ;p

      Usuń
    3. No niech Ci będzie :) Jakbym miała sama nazwać te ciasteczka to pewnie też nie nazwałabym ich owsianymi :)

      Usuń
  3. No ja ciągle czekam na te przepisy :) Słyszałem że w Zamościu na rynku mamy już lodowisko :)

    OdpowiedzUsuń