sobota, 1 marca 2014

Zupa z kurczakiem i ciecierzycą

Nie tylko zupy krem, ale takie czasami też gotuję. Ta jest bardzo ciekawa, bo taka o smaku curry i bardzo rozgrzewająca. Mi smakowała, a mojemu M. nie bardzo :( Ehh...ciężko trafić, żeby mu smakowała jakakolwiek inna zupa niż barszcz czerwony i rosół. 

Przepis zaczerpnęłam z książki Sophie Dahl "Apetyczna Panna Dahl".



SKŁADNIKI(około 6 porcji):
  • 1 średnia cebula, posiekana
  • 2 łyżki oliwy
  • 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru
  • 3/4 łyżeczki kurkumy
  • szczypta mielonego kminu rzymskiego
  • 1 rzepa, obrana i pokrojone na kawałki
  • 2 łodygi selera pokrojone (pominęłam i dodałam dodatkowo pokrojoną marchewkę)
  • 2 litry bulionu drobiowego (użyłam warzywnego)
  • 750 g mięsa z udek kurczaka bez skóry i kości, pokrojonego
  • 400 g ugotowanej ciecierzycy
  • sól i pieprz
  • posiekana natka pietruszki
Cebulę wkładamy do głębokiego garnka i dusimy na małym ogniu na oliwie. Dodajemy przyprawy i mieszamy przez kilka minut, po czym dodajemy rzepę i seler( u mnie marchewkę), dusimy około 10 minut, aż warzywa zmiękną.Wlewamy bulion, dodajemy kurczaka i gotujemy około 15 minut od chwili gdy bulion zawrze. Na koniec dodajemy jeszcze ciecierzycę i gotujemy na małym ogniu kolejne 10 minut, doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy z dużą ilością natki.

Smacznego :)



Źródło:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz