środa, 9 września 2015

Burger wołowy

Mój blog umarl na czas wakacji i całkowicie zapomniałam o tych pysznych burgerach, które robiłam jeszcze w czerwcu. Na szczęście sobie o nich przypomniałam i podaje Wam przepis.
Są to prawie klasyczne burgery wołowe wg Jamie Oliver'a. Zrobiłam je ze świeżej, ekologicznej wołowiny przez co były dużo lepsze jak dla mnie. Smak takiego mięsa jest nieporównywalnie pyszny. 
Zróbcie sobie takie w domu i koniecznie podajcie z domową bułką, sosem i świeżymi warzywami!


SKŁADNIKI( około 6 małych burgerów):

burgery:
  • 500 g wołowiny dobrej jakości, świeżo zmielonej
  • 12 krakersów, pokruszonych
  • garść świeżo posiekanej pietruszki
  • 2 łyżeczki musztardy Dijon
  • 1 jajko 
  • sól i pieprz
  • oliwa z oliwek do smażenia
moje dodatki:
Wszystkie składniki na burgery łączymy ze sobą, aż powstanie spójna masa. Doprawiamy solą i pieprzem jeżeli jest taka potrzeba i mieszamy ponownie.  Dzielimy masę na 6 części i z każdej z nich formujemy kotlety o grubości około 2 cm. Smarujemy każdego kotleta w oliwie z oliwek i odkładamy na deskę. 
Na patelni rozgrzewamy oliwę i smażymy burgery około 4 minuty z każdej strony. Podczas smażenia drugiej strony możemy położyć na wierzch plasterki mozzarelli.
Gotowe burgery serwujemy z ulubionymi dodatkami. Ja podałam je w domowej bułce z rukolą, rzodkiewką, marynowaną cebulką w occie balsamicznym i śliwkowym sosem BBQ.

Smacznego !





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz