wtorek, 9 kwietnia 2013

Syrop czekoladowy

Już dawno nic nie pisałam, ale mam nadzieję, że niedługo nadrobię. Nic nie obiecuję, bo studia mi nieźle dają w kość i ciągły brak czasu jakoś nie chce mnie opuścić.
Ten syrop czekoladowy zrobiłam już jakiś czas temu. Idealnie pasuje do domowego shake'a, do polania lodów i wielu innych przysmaków na słodko. 


SKŁADNIKI:
  • 400 g jasnego brązowego cukru
  • 85 g ciemnego kakao
  • 300 ml wrzątku
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii ( w oryginale była laska wanilii)
Na średnim ogniu stawiamy podgrzewamy wodę, cukier i laskę wanilii, doprowadzamy do wrzenia. Zmniejszamy ogień i gotujemy przez 5 minut. Do małej miski wsypujemy kakao i wlewamy tyle syropu, żeby dało się utrzeć na pastę. Mieszamy, aż nie będzie grudek, i stopniowo dodajemy resztę syropu ciągle mieszając. Zostawiamy do wystygnięcia, a następnie odcedzamy syrop. Z przepisu wychodzi około 0,5 l syropu. 

Smacznego:) 



Źródło:

7 komentarzy:

  1. wyobrażam sobie wszystkie pyszności, do których mogłabym dodawać taki syrop :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale wygląda, napewno pyszny:D!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przecież takie coś to na jeden raz bym wsunęła... mniam <3

    PS. Pozdrawiam Bloggerkę z lubelskiego^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglada pycha i nie wydaję sie trudny do zrobienia:] kocham czekoladę i uwielbiam Twój blog:}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, bardzo mi miło czytać takie komentarze;)

      Usuń
  5. uwielbiam takie słodkości - idealne jako dodatek do owsianki albo naleśników :)

    OdpowiedzUsuń