środa, 23 listopada 2011

Ciasto marchewkowe z ananasem i mascarpone

Przepis znalazłam w kafeteria, chociaż w moim sporo zmodyfikowałam. Miękkie ciasto marchewkowe pod cieniutką warstwą kremu z mascarpone.  Jest ono prawie bez tłuszczu, a smakuje naprawdę pysznie;)


SKŁADNIKI:
  • 3 jajka
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1/3 szklanki soku ananasowego
  • 1 i 1/2 szklanki maki pszennej razowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka imbiru
  • 1 łyżeczka kardamonu
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/2 buteleczki aromatu waniliowego
  • 1/2 buteleczki aromatu pomarańczowego
  • 300 g marchwi startej na grubych oczkach
  • 200 g ananasów z puszki w kawałkach
  • 100 g rodzynek
na krem:
  • 100 g mascarpone
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1/2 buteleczki aromatu pomarańczowego i 1/2 waniliowego
  • 1 i 1/2 łyżki cukru pudru
Jajka miksujemy z cukrem na puszysta masę, wlewamy olej i sok z ananasów, następnie mąkę,proszek, sodę, przyprawy i aromaty nadal miksując. Na koniec dodajemy marchew, ananasy oraz rodzynki i wszystko razem mieszamy. 
Całość wlewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia( średnica 21 cm). Pieczemy w 200 stopniach przez około 45 minut, do suchego patyczka( piekłam trochę dłużej ).
Studzimy w uchylonym piekarniku.
Wszystkie składniki na krem łączymy ze sobą i rozsmarowujemy na cieście.

Smacznego;)


10 komentarzy:

  1. Cudne! I ma taką gładką powierzchnię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj jak ja dawno nie jadlam ciasta marchewkowego! Chetnie sprobuje Twoja wersje,bo wyglada bardzo zachecajaco i calkiem zdrowo:)

    OdpowiedzUsuń
  3. o mniam. uwielbiam marchewkowe!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam ciasta marchewkowego, a wygląda przepysznie :) Chętnie spróbuję :)

    www.amatorskiegotowanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciacho prezentuje się wspaniale :-)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. fantastyczne! z mąki razowej i moim ulubionym ananasem, więc zapisuję w kolejce do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam ciasta marchewkowe ! Zapisuje w kolejce, może na imprezę Andrzejkową się uda :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. W tym roku pierwszy raz w życiu piekłam i jadłam ciasto marchewkowe. Jest pyszne :) Twoje prezentuje się ślicznie :)

    OdpowiedzUsuń