wtorek, 3 czerwca 2014

Spaghetti Carbonara

Klasyczna carbonara. Prosty, smaczny makaron. 
Robiłam już to danie niezliczoną ilość razy, ale jeszcze nie doczekało się wpisu na blogu. Sama nie wiem czemu. Trudno, lepiej późno niż wcale.
Przepisów jest mnóstwo i z wielu też korzystałam, ale najbardziej lubię ten, kochanej, najulubieńszej Sophie Dahl ! Oczywiście wprowadziłam drobne modyfikacje. Jak to ja :)


SKŁADNIKI (4 porcje):
  • 125 g wędzonego boczku ( najczęściej daję na oko, tyle na ile mam ochotę )
  • 2 łyżki oliwy ( zastępuję zazwyczaj oleju rzepakowego tłoczonego na zimno)
  • 4 żółtka
  • 30 g startego parmezanu ( używam zamiast parmezanu twardego sera od pewnego Pana z "eko bazaru" w Lublinie)
  • trochę białego wina (pomijam czasami)
  • 2 łyżki śmiatany 12 % ( wolę 2 łyżki śmietanki 18 %)
  • sól i pieprz
  • 500 g makaronu spaghetti ( moim zdaniem za dużo, ja daje co najwyżej 400 g )
Kroimy plastry boczku na mniejsze kawałki i smażymy na rozgrzanej oliwie, aż stanie się chrupiący. Odstawiamy ją na bok. 
W misce mieszamy żółtka, śmietankę, parmezan i trochę wina. Doprawiamy solą i pieprzem. 
Makaron gotujemy w osolonej wodzie, odcedzamy i jeszcze gorący mieszamy z boczkiem i sosem.
Podajemy z odrobiną parmezanu na wierzchu i listkami tymianku. Jemy od razu.

Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz