wtorek, 3 września 2013

Zupa krem z awokado na zimno...

... czyli bardzo smaczny chłodnik  na upalne dni, które już powoli się kończą. Jesienna aura zbliża się wielkimi krokami i nie wiem czy się cieszyć czy smucić, mam wiele kulinarnych pomysłów na jesienne dni, ale również mam wrażenie, ze nie wykorzystałam w pełni letnich smaków.
Stąd też dzisiaj pojawił się ten jeszcze letni i orzeźwiający chłodnik. Jest dość wyrazisty, jednocześnie kwaśny i ostry, bardzo kremowy.  W oryginalnym przepisie nie było ani grama soli, ale ja uważam, że szczypta się przyda ;) Zapraszam ;)


SKŁADNIKI(2-4 porcje):
  • 2 dojrzałe awokado
  • 1 jabłko, obrane i pokrojone w kostkę
  • 250 ml jogurtu naturalnego pełnotłustego (użyłam greckiego)
  • 1 łyżeczka suszonych płatków chili ( użyłam małe świeże chili, posiekane)
  • sok z 1/2 limonki
  • 500 ml bulionu warzywnego lub drobiowego
  • posiekana, świeża natka kolendry do dekoracji
  • sól do smaku
Oba awokado obieramy i usuwamy z nich pestki. Do blendera wkładamy jabłko, awokado, jogurt, chili i sok z limonki. Miksujemy na jednolitą masę.
Bulion trochę podgrzewamy, aż uwolni aromat.Wlewamy go do zmiksowanej już masy i miksujemy wszystko na bardzo gładko. Solimy do smaku i wkładamy do lodówki na kilka godzin. 
Przed podaniem każdą porcję dekorujemy kolendrą i np. plasterkami papryczki chili.

Smacznego:)



Źródło:

1 komentarz: