wtorek, 17 grudnia 2013

Ciastka czekoladowo - dyniowe

Im bliżej wolnego tym bardziej nie chce mi się nic robić, mam ochotę na same przyjemne rzeczy, a obowiązki odsuwam na bok. Chcę tylko dużo piec, gotować, fotografować i cieszyć się życiem po prostu. Mam nadzieję, że już w styczniu zejdę na ziemię i zrobie to co muszę (czyt. studia i sesja).
Z puree dyniowym, które robiłam jakiś czas temu upiekłam takie proste ciasteczka. Są miękkie w środku, lekko chrupiące na zewnątrz o kolorze pomarańczy przez dynię właśnie. I oczywiście jest w nich czekolada, która sprawia, że jeszcze ciepłe są fajnie ciągnące :)



SKŁADNIKI( około 20 ciastek):
  • 150 g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyzeczki sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
  • szczypta soli
  • 60 g miękkiego masła
  • 100 g cukru
  • 125 ml puree z dyni
  • 1/2 łyżeczki skórki startej z pomarańczy
  • 90 g wiórków z gorzkiej czekolady
Piekarnik nastawiamy na 190 stopni. Wykładamy papierem do pieczenia dwie blaszki.
W dużej misce mieszamy mąkę z proszkiem do pieczenia, sodą, cynamonem i solą. Dodajemy pokrojone masło i mieszamy, aż składniki się połączą. Następnie dodajemy cukier, dynię, skórkę z pomarańczy i wiórki czekoladowe. Wszystko razem mieszamy, aż masa się połączy.
Małą łyżeczką nabieramy porcję ciasta i formujemy ciasteczka, po czym ukladamy je na blaszce w odstępach 5 cm. 
Wkładamy blaszki do nagrzanego piekarnika i pieczemy około 8-10 minut. Odstawiamy je na 5 minut do przestudzenia, a następnie przekładamy ciasteczka na kratkę i studzimy lub podjadamy jeszcze ciepłe :)

Smacznego :)




Źródło:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz